A Total Cost of Ownership Model for Automated and Electric Vehicles (TCO4AEV)

Το μέγεθος των επιπτώσεων της ηλεκτροκίνησης και αυτοματοποίησης των οχημάτων στην οικονομία είναι άμεσα συνυφασμένο με το βαθμό διείσδυσης τους στην αγορά. Με σκοπό την αύξησή του βαθμού διείσδυσης τους σε πολλές περιπτώσεις προσφέρονται κίνητρα αγοράς ή χρήσης στους υποψήφιους χρήστες τους. Παρ’ όλα αυτά, η εισαγωγή αυτόνομων οχημάτων στις επιβατικές μεταφορές, δύναται να αλλάξει τον παραδοσιακό σχεδιασμό κινήτρων ο οποίος δεν περιλαμβάνει τις διαφορές μεταξύ των συμβατικών και αυτόνομων οχημάτων. Συνεπώς, η διαφορετικότητα των επιπτώσεων μεταξύ τύπων οχημάτων οδηγεί στην αλλαγή προσέγγισης για τη δημιουργία κινήτρων που στοχεύουν στην αύξηση του ποσοστού διείσδυση τους στην αγορά.

Το TCO4AEV αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση και έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός μοντέλου αποτίμησης του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (Total Cost of Ownership – TCO), και την ανάπτυξη ενός εργαλείου αξιολόγησης ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων για την επικαιροποίηση κινήτρων και πολιτικών. Στο πλαίσιο ανάπτυξης του TCO μοντέλου θα αναγνωριστούν και θα χρησιμοποιηθούν δείκτες που θα εκφράζουν τόσο το άμεσο όσο και το έμμεσο κόστος των οχημάτων στον κύκλο ζωής τους διαμορφώνοντας το τελικό TCO. Τρεις διαφορετικές τεχνολογίες οχημάτων προτείνονται για το σκοπό αυτό: 1) Υβριδικό Όχημα, 2) Ηλεκτρικό Όχημα, και 3) Αυτόνομο Ηλεκτρικό Όχημα (ΑΟ).

Το TCO4AEV αποσκοπεί στην καθοδήγηση βραχυπρόθεσμης, μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης χάραξης πολιτικής για τη βιώσιμη κινητικότητα με τη δημιουργία ενός κατάλληλου TCO μοντέλου και εργαλείου παρέχοντας μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση οχημάτων σε οικονομικούς όρους.

Το έργο έργο χρηματοδοτείται στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές – κύκλος Β’» και υλοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. 

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.